blog rowerowy

avatar herboy
Pruszcz Gdański

Informacje

baton rowerowy bikestats.pl

Znajomi

wszyscy znajomi(2)

Moje rowery

Kross Hexagon V3 12759 km

Szukaj

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy herboy.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Wpisy archiwalne w miesiącu

Lipiec, 2017

Dystans całkowity:256.00 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)
Czas w ruchu:14:00
Średnia prędkość:18.29 km/h
Suma podjazdów:315 m
Liczba aktywności:7
Średnio na aktywność:36.57 km i 2h 00m
Więcej statystyk

z Banina

Niedziela, 30 lipca 2017 | dodano: 20.08.2017Kategoria Wycieczki
Po wczorajszej wspinaczce rowerowej, pozniejszej imprezie i przy dzisiejszej cieplej dość pogodzie - chciałem juz tylko szybko dojechać do domu..
Rower:Kross Hexagon V3 Dane wycieczki: 30.00 km (0.00 km teren), czas: 01:32 h, avg:19.57 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h
Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
Linkuj | Komentuj | Komentarze(0)

Serwis i do Banina

Sobota, 29 lipca 2017 | dodano: 20.08.2017Kategoria Serwis, Wycieczki
Najpierw do serwisu. Szukałem sporo informacji w necie, żeby ktoś dobrze pomógł/doradził i było ~po drodze do Banina do znajomych :)

Serwis The RIB przy Grunwaldzkiej w Gdańsku okazał się pomocny. Skonfrontowałem kilka opinii. Pan pomógł mi dokręcić korbę kluczem do korb - ile pary w rękach - to wystarczy. Kupiłem też puszkę spraya do przednich amortyzatorów. Zadowolony pojechałem do drugiego serwisu niedaleko Do Studzienki (ale tam już kupowałem części do telefonu ;)

Potem trochę się pogubiłem na Pieckach-Migowie, potem znów na osiedlu za kładką nad obwodnicą za Auchan.
Ale jak już się znalazłem objeżdżając dookoła wszystkie ziołowe ulice to było i płasko i dość szybko mimo wiatru.

Napęd działa! :D
Rower:Kross Hexagon V3 Dane wycieczki: 38.00 km (0.00 km teren), czas: 02:02 h, avg:18.69 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h
Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
Linkuj | Komentuj | Komentarze(0)

lipiec już z nowym napędem

Wtorek, 25 lipca 2017 | dodano: 20.08.2017Kategoria Krótkie, Serwis
Robota, zakupy itd. Delikatnie kręciłem sprawdzając napęd. Czuć, że da radę szybciej.. tylko to drżenie.

W międzyczasie naprawiłem też tylne koło kuzynowi - wyższa półka bo z hamulcem tarczowym. Obręcz z piastą oszprychowaną kupiłem na allegro, a resztę wymieniłem ze starego koła. W starym ukręcony był gwint w piaście do nakręcenia wolnobiegu.

KOŁO 26" TYŁ MTB SWIFT STOŻEK SREBRNY JOYTECH D072 TARCZA WOLNOBIEG
• koło pod hamulce V-brake, tarczowe, na wolnobieg
• obręcz 26" SWIFT STOŻEK J19DG srebrna 36 otw.
• piasta tył JY-D072 tarcza, szybkozamykacz
• aluminiowy korpus, mocowanie tarczy na 6 śrub
• wskaźnik zużycia obręczy; szprychy srebrne stalowe, nyple srebrne
• waga: 1250 g.

PS. Czasy jakie tu podsumowałem dotyczą całego dojazdu do roboty i raz do serwisu - łącznie z czekaniem na światłach, przeprowadzaniem i takie tam spowolnienia.
Rower:Kross Hexagon V3 Dane wycieczki: 41.00 km (0.00 km teren), czas: 02:29 h, avg:16.51 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h
Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
Linkuj | Komentuj | Komentarze(0)

Tuning - zmiana napędu po 9858,88 km

Środa, 19 lipca 2017 | dodano: 20.08.2017Kategoria Elektrotechnika, Imprezy, Krótkie, Wycieczki, Serwis
Po 9858,88 km przejechanych łącznie na starym napędzie, w tym:
2017 - 1130,5 km
2016 - 2361 km
2015 - 2275,11 km
2014 - 2342 km
2013 - 1750,27 km
nadszedł czas na zmianę napędu. Miałem kupione już:
1) Shimano MF-TZ21 - wolnobieg taki sam - przebieg 10 km od sąsiada
2) KMC Z50 - łańcuch taki sam - nie używany ze www.sporti.pl
3) Shmiano - FC-M131 48-38-28T - korba nówka funkiel z pudełka ze sklepu/serwisu rowerowego Sabat w Pruszcz Gdańskim
4) 2 szprychy do tylnego koła - z ww sklepu/serwisu

13 lipca zacząłem tuning myśląc, że mając smar łożyskowy, szmaty i klucze oraz poradniki Shimano i z YT dam radę w jeden wieczór. Rozkręciłem tylne koło żeby wymienić wolnobieg ale przegląd piasty dał zły wynik - krzywa śruba, konusy zniszczone. Zdjąłem korbę + przegląd suportu i weryfikacja długości - 127,5mm to za dużo do nowej korby o 5mm. Łyżwa przedniej przerzutki zniszczona + wg instrukcji serwisowej Shimano do mojej korby muszę mieć inny typ tejże przerzutki (stary napęd tez miał źle dobrany suport do korby!). Do tego linka pociemniała. W sumie uchwyty do kierownicy też się już kleją i pewnie komplet klocków do Vbrake się przyda. Co mogłem poczyściłem, starocie pochowałem, nowości zabezpieczyłem. Sporządziłem 2 listy zakupów:

14 lipca ze sklepu/serwisu rowerowego Sabat w Pruszcz Gdańskim droga kupna nabyłem:
5) Kompletna śruba z konusami i kulki do tylnej piasty,
6) Linka z końcówką
7) Spinkę do łańcucha
8) 2 czerwone rolki do tylnej przerzutki (niestety w tym samym rozmiarze - małym. Jedno powinno być większe, ale coż - na razie jest ok)

Z allegro tego samego dnia nabyłem drogą Kup Teraz:
9) CHWYTY/GRIPY KELLYS ADVANCER BLACK 133 MM + KORKI
10) SUPORT Shimano BB-UN26 68/122,5mm - niestety z plastikową miską/nakrętką - więc nie polecam!
11) Przerzutka przód Shimano TOURNEY FD-TX51
12) Klocki MERIDA MD018 GREEN BRAKE 3 mieszanki gum - Zielone (a co!)

17(18) przyszła paczka. Cieszyłem się jak gwizdek :) Zacząłem batalię ale przegrałem (jak rok temu!) przy regulacji przedniej przerzutki. Sprzeczne informacje na YT, blogach i serwisówce Shimano co do momentu, w którym naciągamy i zaciskamy linkę. Zacząłem składać "domowy serwis" ale coś mnie tknęło, żeby to sprawdzić na chłopski rozum - faktycznie prawdę mówił Serwisówka Shimano i ten filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=GLAFCV_eFow

19 lipca doczyściłem, pozakładałem resztę (prócz nowych uchwytów i klocków) doregulowałem i - jazda na objazdówkę dookoła osiedla. Czas ze stopera, ale trasy już dokładnie nie pamiętam - jeździłem w kółko w te i nazad ;) jak spuszczony ze smyczy. W Radunicy dopieściłem regulację przedniej przerzutki.

Jedyne co mnie martwi - delikatnie drży suport i korba przy większym momencie. Trzeba to sprawdzić, bo w sumie są 2 elementy do usprawnienia:
a) lekko naderwane zęby plastikowego wielowpustu w nakrętce suportu (Shimano z plastikiem - zło...) - dokręcałem ile mogłem dostępnym kluczem, który był dobry do części metalowej suportu, ale pod koniec wkręcania plastiku - ślizgał sie na nim. Efekt - niedokręcone do końca.
b) w sumie delikatne skręciłem korbę - wszyscy ostrzegają, że stal suportu i aluminium korby to zło bo można przeciągnąć.
Więc idealnie to mieć dobre klucze z dynamometrem i dokręcić takim momentem jak serwisówka Shimano nakazuje.. czy nie? czy lepiej tak.. raczej nie zaszkodzi zgodnie z instrukcją.. raczej..
Rower:Kross Hexagon V3 Dane wycieczki: 13.00 km (0.00 km teren), czas: 00:32 h, avg:24.38 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h
Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
Linkuj | Komentuj | Komentarze(0)

lipiec przed serwisem

Środa, 12 lipca 2017 | dodano: 24.07.2017Kategoria Krótkie
Ostatnie podrygi na starym napędzie. Niektóre części już kupione, inne w drodze. Naprawa samodzielna, z małym poradnictwem yt i znajomego serwisanta ;)
Rower:Kross Hexagon V3 Dane wycieczki: 61.00 km (0.00 km teren), czas: 03:30 h, avg:17.43 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h
Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
Linkuj | Komentuj | Komentarze(0)

Łostowice i Dolne Miasto

Niedziela, 9 lipca 2017 | dodano: 24.07.2017Kategoria Wycieczki
Parkiem Oruńskim na cmentarz Łostowicki. Kartuską nad Motławę i na Dolne Miasto. Koło Bastionów przy Opływie Motławy. Traktem Św. Wojciecha i Radunicą do domu.
Rower:Kross Hexagon V3 Dane wycieczki: 31.00 km (0.00 km teren), czas: 01:45 h, avg:17.71 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h
Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
Linkuj | Komentuj | Komentarze(0)

decathlon 2

Czwartek, 6 lipca 2017 | dodano: 24.07.2017Kategoria Wycieczki
Po robocie - tym razem po ochraniacze na rolki dla córki i buty trekingowe dla syna :) a dla taty batonik :D Przetarłem też dla mnie nowy, ale dobry na rower skrót przez mostek nad Tranzytem.
Rower:Kross Hexagon V3 Dane wycieczki: 42.00 km (0.00 km teren), czas: 02:10 h, avg:19.38 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h
Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
Linkuj | Komentuj | Komentarze(0)