Tuning - zmiana napędu po 9858,88 km
Środa, 19 lipca 2017 | dodano: 20.08.2017Kategoria Elektrotechnika, Imprezy, Krótkie, Wycieczki, Serwis
Po 9858,88 km przejechanych łącznie na starym napędzie, w tym:
2017 - 1130,5 km
2016 - 2361 km
2015 - 2275,11 km
2014 - 2342 km
2013 - 1750,27 km
nadszedł czas na zmianę napędu. Miałem kupione już:
1) Shimano MF-TZ21 - wolnobieg taki sam - przebieg 10 km od sąsiada
2) KMC Z50 - łańcuch taki sam - nie używany ze www.sporti.pl
3) Shmiano - FC-M131 48-38-28T - korba nówka funkiel z pudełka ze sklepu/serwisu rowerowego Sabat w Pruszcz Gdańskim
4) 2 szprychy do tylnego koła - z ww sklepu/serwisu
13 lipca zacząłem tuning myśląc, że mając smar łożyskowy, szmaty i klucze oraz poradniki Shimano i z YT dam radę w jeden wieczór. Rozkręciłem tylne koło żeby wymienić wolnobieg ale przegląd piasty dał zły wynik - krzywa śruba, konusy zniszczone. Zdjąłem korbę + przegląd suportu i weryfikacja długości - 127,5mm to za dużo do nowej korby o 5mm. Łyżwa przedniej przerzutki zniszczona + wg instrukcji serwisowej Shimano do mojej korby muszę mieć inny typ tejże przerzutki (stary napęd tez miał źle dobrany suport do korby!). Do tego linka pociemniała. W sumie uchwyty do kierownicy też się już kleją i pewnie komplet klocków do Vbrake się przyda. Co mogłem poczyściłem, starocie pochowałem, nowości zabezpieczyłem. Sporządziłem 2 listy zakupów:
14 lipca ze sklepu/serwisu rowerowego Sabat w Pruszcz Gdańskim droga kupna nabyłem:
5) Kompletna śruba z konusami i kulki do tylnej piasty,
6) Linka z końcówką
7) Spinkę do łańcucha
8) 2 czerwone rolki do tylnej przerzutki (niestety w tym samym rozmiarze - małym. Jedno powinno być większe, ale coż - na razie jest ok)
Z allegro tego samego dnia nabyłem drogą Kup Teraz:
9) CHWYTY/GRIPY KELLYS ADVANCER BLACK 133 MM + KORKI
10) SUPORT Shimano BB-UN26 68/122,5mm - niestety z plastikową miską/nakrętką - więc nie polecam!
11) Przerzutka przód Shimano TOURNEY FD-TX51
12) Klocki MERIDA MD018 GREEN BRAKE 3 mieszanki gum - Zielone (a co!)
17(18) przyszła paczka. Cieszyłem się jak gwizdek :) Zacząłem batalię ale przegrałem (jak rok temu!) przy regulacji przedniej przerzutki. Sprzeczne informacje na YT, blogach i serwisówce Shimano co do momentu, w którym naciągamy i zaciskamy linkę. Zacząłem składać "domowy serwis" ale coś mnie tknęło, żeby to sprawdzić na chłopski rozum - faktycznie prawdę mówił Serwisówka Shimano i ten filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=GLAFCV_eFow
19 lipca doczyściłem, pozakładałem resztę (prócz nowych uchwytów i klocków) doregulowałem i - jazda na objazdówkę dookoła osiedla. Czas ze stopera, ale trasy już dokładnie nie pamiętam - jeździłem w kółko w te i nazad ;) jak spuszczony ze smyczy. W Radunicy dopieściłem regulację przedniej przerzutki.
Jedyne co mnie martwi - delikatnie drży suport i korba przy większym momencie. Trzeba to sprawdzić, bo w sumie są 2 elementy do usprawnienia:
a) lekko naderwane zęby plastikowego wielowpustu w nakrętce suportu (Shimano z plastikiem - zło...) - dokręcałem ile mogłem dostępnym kluczem, który był dobry do części metalowej suportu, ale pod koniec wkręcania plastiku - ślizgał sie na nim. Efekt - niedokręcone do końca.
b) w sumie delikatne skręciłem korbę - wszyscy ostrzegają, że stal suportu i aluminium korby to zło bo można przeciągnąć.
Więc idealnie to mieć dobre klucze z dynamometrem i dokręcić takim momentem jak serwisówka Shimano nakazuje.. czy nie? czy lepiej tak.. raczej nie zaszkodzi zgodnie z instrukcją.. raczej..
Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
2017 - 1130,5 km
2016 - 2361 km
2015 - 2275,11 km
2014 - 2342 km
2013 - 1750,27 km
nadszedł czas na zmianę napędu. Miałem kupione już:
1) Shimano MF-TZ21 - wolnobieg taki sam - przebieg 10 km od sąsiada
2) KMC Z50 - łańcuch taki sam - nie używany ze www.sporti.pl
3) Shmiano - FC-M131 48-38-28T - korba nówka funkiel z pudełka ze sklepu/serwisu rowerowego Sabat w Pruszcz Gdańskim
4) 2 szprychy do tylnego koła - z ww sklepu/serwisu
13 lipca zacząłem tuning myśląc, że mając smar łożyskowy, szmaty i klucze oraz poradniki Shimano i z YT dam radę w jeden wieczór. Rozkręciłem tylne koło żeby wymienić wolnobieg ale przegląd piasty dał zły wynik - krzywa śruba, konusy zniszczone. Zdjąłem korbę + przegląd suportu i weryfikacja długości - 127,5mm to za dużo do nowej korby o 5mm. Łyżwa przedniej przerzutki zniszczona + wg instrukcji serwisowej Shimano do mojej korby muszę mieć inny typ tejże przerzutki (stary napęd tez miał źle dobrany suport do korby!). Do tego linka pociemniała. W sumie uchwyty do kierownicy też się już kleją i pewnie komplet klocków do Vbrake się przyda. Co mogłem poczyściłem, starocie pochowałem, nowości zabezpieczyłem. Sporządziłem 2 listy zakupów:
14 lipca ze sklepu/serwisu rowerowego Sabat w Pruszcz Gdańskim droga kupna nabyłem:
5) Kompletna śruba z konusami i kulki do tylnej piasty,
6) Linka z końcówką
7) Spinkę do łańcucha
8) 2 czerwone rolki do tylnej przerzutki (niestety w tym samym rozmiarze - małym. Jedno powinno być większe, ale coż - na razie jest ok)
Z allegro tego samego dnia nabyłem drogą Kup Teraz:
9) CHWYTY/GRIPY KELLYS ADVANCER BLACK 133 MM + KORKI
10) SUPORT Shimano BB-UN26 68/122,5mm - niestety z plastikową miską/nakrętką - więc nie polecam!
11) Przerzutka przód Shimano TOURNEY FD-TX51
12) Klocki MERIDA MD018 GREEN BRAKE 3 mieszanki gum - Zielone (a co!)
17(18) przyszła paczka. Cieszyłem się jak gwizdek :) Zacząłem batalię ale przegrałem (jak rok temu!) przy regulacji przedniej przerzutki. Sprzeczne informacje na YT, blogach i serwisówce Shimano co do momentu, w którym naciągamy i zaciskamy linkę. Zacząłem składać "domowy serwis" ale coś mnie tknęło, żeby to sprawdzić na chłopski rozum - faktycznie prawdę mówił Serwisówka Shimano i ten filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=GLAFCV_eFow
19 lipca doczyściłem, pozakładałem resztę (prócz nowych uchwytów i klocków) doregulowałem i - jazda na objazdówkę dookoła osiedla. Czas ze stopera, ale trasy już dokładnie nie pamiętam - jeździłem w kółko w te i nazad ;) jak spuszczony ze smyczy. W Radunicy dopieściłem regulację przedniej przerzutki.
Jedyne co mnie martwi - delikatnie drży suport i korba przy większym momencie. Trzeba to sprawdzić, bo w sumie są 2 elementy do usprawnienia:
a) lekko naderwane zęby plastikowego wielowpustu w nakrętce suportu (Shimano z plastikiem - zło...) - dokręcałem ile mogłem dostępnym kluczem, który był dobry do części metalowej suportu, ale pod koniec wkręcania plastiku - ślizgał sie na nim. Efekt - niedokręcone do końca.
b) w sumie delikatne skręciłem korbę - wszyscy ostrzegają, że stal suportu i aluminium korby to zło bo można przeciągnąć.
Więc idealnie to mieć dobre klucze z dynamometrem i dokręcić takim momentem jak serwisówka Shimano nakazuje.. czy nie? czy lepiej tak.. raczej nie zaszkodzi zgodnie z instrukcją.. raczej..
Rower:Kross Hexagon V3
Dane wycieczki:
13.00 km (0.00 km teren), czas: 00:32 h, avg:24.38 km/h,
prędkość maks: 0.00 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
K o m e n t a r z e
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj